1:1 SEO – din personlige støtte
Vi kigger samme på din hjemmeside og ser hvor der er muligheder for justeringer. Vi arbejder på at skabe samhøringhed mellem det du tilbyder i din forretning, og alt det Google har fokus på i dag.
Et rådgivningsforløb giver dig indblik i hvordan du kan bruge Google bedre, så du få besøg af de rigtige kunder.
Meget af det vi kommer til at tale om, kender du allerede, og arbejder med i forvejen (f.eks. navngivning af dine billeder).
Vi tager udgangspunkt i det du har, så der bliver ikke en helt masse nyt, du skal koncentrere dig om at lære.
I dag handler SEO om at skrive til mennesker og ikke så meget til søgemaskinerobotterne
Det er Google, der sørger for at matche relevant indhold til det dine kunder spørger om, når de søger i Google. Google trækker de hjemmesider frem i sit søgeresultat, som indeholder information der kan svare på den søgning, der er tastet ind.
– det lærer du
Det skal være værdifuldt for dine potentielle kunder, at læse dit indhold. Du skal kunne levere tilstrækkelig viden til, at en potentiel kunde har lyst til at læse sig gennem dit indhold. Og senere være i stand til at tage beslutning om, at blive kunde. Det lærer du på et 1:1 SEO rådgivningsforløb.
– kendskab til teknikker
Du får kendskab til de teknikker Google anvender, så du er sikker på, at du fremmer din placering i søgeresultaterne i stedet for at skade din placering.
– det hele giver mening
Med små tilretninger og konkrete forklaringer, kommer det hele til at give mening. Dit online salgsarbejde vil blive mere stabilt i takt med, at du får udvidet din SEO viden. Vi kvalitetssikre din hjemmeside gennem et 1:1 SEO rådgivningsforløb.
Du er selv mange penge værd, for din SEO
Din egen viden har høj værdi, når du skal lave et godt SEO arbejde. Du ved hvad din målgruppe mangler, du ved hvad de kalder det, som du tilbyder. Den viden er mange penge værd, for din SEO. Din SEO er, det arbejde du foretager dig, når du optimerer indhold på din hjemmeside.
Dine kunder starter med at søge på Google, længe før de ved, at du kan hjælpe dem. Du kender deres udfordringer, og du er derfor også i stand til at levere den viden, de mangler.
En af optimerings hemmelighederne er at lave indhold, der rammer søgehensigten hos målgruppen. Søgehensigten er forskellig afhængig af, hvor langt den søgende er komme i sin research fase.
Hvor meget ved dine kunder i forvejen
Du skal tænke på hvor meget (eller hvor lidt) viden, den der søger har, i søge-øjeblikket. Det har nemlig konsekvenser for hvordan søgningen vil udforme sig.
Har den der søger oplevet sin udfordring eller sit behov før. Har vedkommende en smule erfaring, eller har vedkommende stor erfaring allerede.
En søgning på Google vil altid bære præg af den viden, som den søgende besidder, præcis på det tidspunkt i sin søgning. Og du skal være klar til at hjælpe, lige fra starten. Det har vi fokus på i et 1:1 SEO rådgivningsforløb.
Du kan skaffe dig et væsentligt forspring til konkurrenterne, hvis du får fat i målgruppen
i start fasen af deres søgning
– eksempler på søgeintentioner –
ved-ingenting-
endnu:
- Hvorfor har jeg ondt i skulderbladet
- Kan man spise vinbjergsneglene fra haven
- Kan jeg rense gummilisten i vaskemaskine
- Hvordan opretter jeg min hjemmeside i Google Search Console
- Hvad er SEO
har-prøvet-det-før-og-
ved-noget:
- Kan lungebetændelse mærkes op i skulderen
- Hvor længe skal vinbjergsneglene koge
- Kan dørbælgen i min vaskemaskine tåle iblødsætning natten over
- Er min hjemmeside af ejendomstypen domæne ny eller webadressepræfiks
- Hvor vælger jeg hierarki koden på mine overskrifter
Du gemmes i deres hukommelse længe før de er klar til at købe noget
Vi færdes online og bruger internettet, og vi sætter individuelle (og umiddelbart usynlige) spor. Ethvert besøg på en hjemmeside efterlader spor i en browser på den computer (mobiltelefon eller tablet), der foretager søgningen. Det er det der kaldes cookies.
– besvar målgruppens spørgsmål
Når du har fokus på at dit indhold skal besvare dine potentielle kunders spørgsmål, så kommer du et skridt foran deres købsproces. Du rammer deres behov længe før, de har besluttet sig for at købe noget som helst, eller hvor de evt. skal købe henne.
Hver gang en bruger på internettet besøger en hjemmeside, gemmes aktiviteten i browserens historik. Dette er for at gøre det lettere for brugeren, at finde det-man-søgte-på-i-går frem igen. Det er fordelen ved cookies.
– skriv i det sprog målgruppen bruger
Når du skriver i det sprog, din målgruppe bruger, så gør du det lettere for Google at matche din hjemmeside med den søgningerne der foretager. Og Google kan send en ny potentiel kunde ind på din hjemmeside.
Google hjælper
Når du arbejder med indhold der er relevant for dem, der endnu ikke har besluttet sig endnu, så får du et forspring i Google. Når en læser klikker i søgeresultatet fordi linket er relevant i søge-øjeblikket, så sendes læsere ind på din hjemmeside. Her indhenter læseren ny (eller mere) viden omkring, det han eller hun søger efter.
– gemt i browserhistorikken
Din hjemmeside er gemt i browserhistorikken hos dine nye læsere, fordi du kunne tilbyde relevant indhold til dem allerede i går, da de søgte svar på spørgsmål.
Din hjemmeside kan altså gemmes i dine kommende kunders browser hukommelse længe før, de har besluttet sig for at købe noget som helst.
– en praktisk fakta at kende
Næste gang din kommende kunde foretager en søgning på et af de produkter eller ydelser du har til salg, vil Google hjælpe ved at bruge den gemte browserhistorik.
Hvordan denne mulighed kan udnyttes på din hjemmeside, har vi naturligvis også fokus på gennem et 1:1 SEO rådgivningsforløb.
Alt er tilpasset dig og din forretning
Vi tager udgangspunkt i det, du har lige nu og laver en plan, der tilgodeser den kapacitet du har i din virksomhed:
- Din tid
- Din hjemmeside
- Din viden
Det er altid muligt at justerer planen gennem processen, det er vigtigt at arbejdet ikke strander et sted hen ad vejen, fordi planen i praksis ikke kan hænge sammen.
Det handler om din forretning og din SEO proces. Vi skruer op for dit onlinesalg og kvalitetssikre din hjemmeside.
Jo flere informationer Google har adgang til, jo lettere bliver det for Google at vise relevante links i søgeresultatet
SEO styrker din forretning
og du skaber tryghed for dine kunder
På dit SEO rådgivningsforløb bliver du guidet til selv at foretage dit SEO arbejde. Det betyder at du kan få større indflydelse på din markedsføring.
Du kan selv tilrette din hjemmeside, når der sker opdateringer i Google eller der kommer nye trends i dit marked. Du kan navigere hurtigt, uden at du skal venter på en webmaster eller et bureau, du kan selv udgive nyt indhold og tilrette det eksisterenede.
Har du brug for at få svar på et par spørgsmål, før du kan beslutte, om et SEO rådgivningsforløb er noget for dig, så skriv til mig med det samme.
Du skal prioritere og investere din SEO tid
I søgemaskineoptimering (SEO) findes der ingen smutvej, eller en hurtigere vej til toppen. Det kræver du afsætter tiden til det, at du arbejder på den rigtige måde og at du tilpasser arbejdet efter din forretning.
Vær også opmærksom på, at det, der gælder i konkurrentens butik, kan se anderledes ud over i din butik. Strategien skal passe sammen med resten af din forretning, og de egenskaber der findes særligt hos dig.
Det er en god idé at du tager skridtet hurtigst muligt. Og gerne før dine konkurrenter gør det. En godt optimeret hjemmeside står mere robust i en konkurrence situationer og kan give dig den tryghed du skal bruge i din markedsføring.
1:1 SEO rådgivning i 6 trin
Et SEO rådgivningsforløb indeholder en række trin, der er med til at fremme målet for selve forløbet.
Vi kigger nærmere på, hvor du bedst investerer din tid, så du får et program, der tilpasser specifikt til din proces. Se de 6 trin herunder.
Et rådgivningsforløb kan tidsbestemmes efter behov, dog vil du opnå størst effekt i at arbejde med en deadline på max 6 mdr.
1. Interview og spørgetime
Hvad har du brug for? Hvad har du gjort indtil nu? Hvad ønsker du at kunne i fremtiden?
Vi kommer gennem din arbejdsplan, og taler om hvordan og hvor ofte færdes du i dit kontrolpanel. Og f.eks. hvilke andre programmer du bruger, hvis du bruger nogen
2. Gennemgang + videoguide
Jeg gennemgår din hjemmeside og optager video, der viser konkrete optimeringstiltag. I videoen vil jeg forklare dig hvorfor du skal foretage ændringerne og hvordan du skal gøre.
Ønsker du en opgaveliste, du let kan krydse af på efterhånden, så er det muligt i en medfølgende pdf.fil
3. Møde + arbejdsplan
Tavletræning af de 5 elementer i SEO med konkrete eksempler fra tilsendte gennemgang + videoguide
Plan for specifikke SEO tiltag aftales. Vi samler mødets noter og aftaler tidsramme for tilbagemelding af udførte opgaver
4. Evaluering på SEO opgaverne
Du fremsender rapportering af dit SEO arbejde i forhold til aftalte plan fra sidste møde.
Du kan sende en email, en video optaglelse eller en talebesked via messenger, du bestemmer hvilken form der passer dig bedst.
5. Gennemgang + videoguide
I forhold til din rapportering foretager jeg en ny gennemgang og optager video med mine kommentarer.
Hvad er godt, hvad skal fortsætte og hvad skal evt. justeres.
Jeg medsender datoforslag for afslutningsmøde, der vil foregå online
6. Opfølgning onlinemøde
Vi afholder afslutningsmøde og laver en evaluering af dit rådgivningsforløb. Mødet har til fordel at få samlet de sidste opgaver og spørgsmål og vurderer hvordan det er gået?
Vi gennemgår forløbet og arbejdsprocessen inkl. konkrete spørgsmål til fremtidens SEO arbejde.
Når vi starter har vi fokus på disse forhold:
– og hæy, det er mig der er din SEO rådgiver, jeg hedder Jette
Jeg hjælper soloselvstændige og iværksættere som dig med at lærer godt SEO arbejde. Så du kan opnå en større sikkerhed i hele dit markedsføringsarbejde.
Du lære, hvad du selv kan gøre, for at få den rigtige trafik ind på din hjemmeside. Den trafik der gavner din forretning og som styrker dit online fundament.
Jeg er ejer af facebookgruppen SEO uden teknikPANIK™️ med 1300+ medlemmer. Og så er jeg storproducent på SEO tegninger, der bidrager til at gøre SEO mere håndgribelig.