Har du de rigtige skilte?

eller kan dine kunder komme i tvivl!

Det lokale belægningsarbejde i min kommune har inspireret mig, til dette blogindlæg.

Forkert skiltning eller dårlig skiltning kan skabe tvivl hos kunderne (læserne, brugerne).

Med skiltning mener jeg, hvordan du guider dine læsere rundt på din hjemmeside.

Hvad skriver du i dine menuer – hvordan ser din links ud –  er dine sider opdelt i afsnit og overskrifter – hænger dine billeder sammen med teksten, er dine anbefalinger tydelige … alt det der skal gøre det muligt, at finde rundt på din hjemmeside. 

    • Er du præcis og tydelig i din skiltning på din hjemmeside?

 

    • Har du den rigtige tekst på dine call-to-actions. Altså, alle de steder dine kunder har mulighed for at foretage sig en handling

 

  • Har du testet, om andre synes, det er let og lige til, at finde rundt på din hjemmeside?

 

Husk hvorfor du har en online forretning

Hovedformålet med at have en onlineforretning er, at skabe en loyalitetsrelation med sine kunder, og guide kunderne hen mod en handling, hvad enten det er en tilmelding, en besvarelse, en samtale eller et salg.

På din hjemmeside har du ikke mulighed for, at guide dine kunder med din personlig service. Det er derfor vigtigt, at være meget præcis med din skiltning, vejledning og anbefalinger.

    • Det skal være enkelt og lige til

 

    • Dine kunder må ikke komme i tvivl om hvor de skal gå hen

 

  • Dine kunder skal ikke stoppe op og tænke “hvad gør jeg nu?”

 

Hvis dine kunder kommer i tvivl om, hvad du vil have dem til, så kan det være, at de foretager sig et andet valg, end det du ønskede dig.

….Og det kan være ærgerligt for din forretning, specielt hvis du har det, kunden ønsker.

 

Gør det så nemt for dine kunder som muligt

Jeg vil ikke påstår, at dine kunder er ude af stand til at tænke selv, eller at de ikke kan finde vej.

Sæt skilte op og vis vejenDet er meget mere sandsynligt, at dine kunder går via den sti, du ønsker, hvis du har sat et skilt op.

Skiltet fortæller hvad kunden skal gøre og evt. hvad kunden vil finde, ved at følge skiltet.

Tager du ikke din skiltning alvorligt, kan du ende med, at nogle af dine potentielle kunder går et andet sted hen og handler.

…..Og det vil være ærgerligt for din forretning, specielt når kunden er kommet indenfor hos dig.

 

Mere skade end gavn

Skiltningen ved det lokale belægningsarbejde skaber tvivl om, hvad vi som fodgænger skal foretage os.

Den besked vi har fået, er ikke mulig at udføre, der er ikke et modsat fortov at vælge. Vi er nødt til selv at træffe næste handling.

Måske trodser vi skiltet og fortsætter lige gennem den ny nivellerede sandbelægning – Måske vælger vi blot at gå en anden vej.

Begge løsninger kan være dyre at rette op på.

 

Pointen er

Gør du ikke tilstrækkeligt ud af at skilte korrekt, skaber du forvirring og usikkerhed hos dine kunder. Det bliver mere besværligt at bevæge sig rundt i din forretning, og du ender med at flytte din kundes fokus væk, fra det kunden kom efter.

….. Og det er bestemt ærgerligt for din forretning, når du meget let kunne have guidet og skiltet korrekt.

 

Ekstra fordel ved rigtig skiltning

Vil du sikre dig trafik og interesse fra søgemaskinerne, så er korrekt skiltning og præcis henvisning en af de bedste måde at blive synlig på …..

 

Gå ikke glip af servicemeddelelser, nyheder tips og tricks

Vil du have del i mine servicemeddelelser så følg med på min facebook-side RelationME, der poster jeg flere gang om ugen små fif og infos.

Du kan også tilmelde dig mit mailliste – der får du værktøjsguides,  tilbud og naturligvis nyheder omkring Google.

Eller følg med her på BLOGgen, der deler jeg mine tanker omkring søgemaskineoptimering, online markedsføring og hvad du skal være opmærksom på, når du samarbejder med Google.

 

Skiltehilsner fra Jette H